2014/08/13

Raport de tură (20)



În concediu (1): Cum să ajungi în Retezat. Chiar dacă, iartă-mă Doamne, pe „Drumul dracului”!!!

Ani de zile am tot fost înjurat. Unii m-or trimis direct la mami meu, alţii or avut ceva de comentat vizavi de tati meu, următorii pe listă s-or legat de neamurile de prima spiţă, iar cei mai slabi de înger m-or trimis undeva la dracu’!
No! Oameni răi. Da’ io îs ascultător. Aşa că, în cele din urmă, m-am dus. Nu chiar la dracu’, ci pe drumul lui. „Drumul dracului”... Adică DJ 666. Mai precis un drum judeţean din Hunedoara, care leagă celebra localitate Merişor de nu mai puţin celebra aşezare Dealu Babii. Şi cum mie mi-e frică să merg singur pe asemenea poteci, am păcălit două persoane mai evlavioase să vie cu mine. Pe Radu şi pe Clau. Care, la rândul lor, m-or fraierit şi ei pe mine şi, în loc de nişte tămâie şi-o „Biblie”, or mai adus doi biciclişti cu ei. Pe Alexandru şi pe Alina. Alexandru are 13 ani. Alina, invers. Adică, vreo 31. Bine, arată tot de 13, dar asta e altă poveste, pe care o să v-o povestească, dacă vrea, bărbat-su, Florin. Io m-am trezit cu Clau că-mi zice: „Suntem cinci!”... În loc de trei. Când mi-am revenit din leşin, am dat să respir. Nu m-or lăsat. Mi-or mai tras o măciucă în moalele capului să mă liniştească. Ea şi Radu. Şi or zis că mergem toţi cu trenul!!!
Am refuzat oferta şi le-am zis să meargă singuri. Că pe mine mă duce Bunicu cu maşina. Imediat, Radu o găsit soluţia şi l-o fraierit pe nea Aurel. Socru’ lui. Un fel de „Tati meu” a lu’ Clau, cum ar veni. Aşa că urma să ne coordonăm mai ceva ca nemţii după ceasornice elveţiene şi să ne întâlnim la oră relativ fixă fie pe drum, fie la capătul lui. Io am ajuns în Merişor pe la 14.35. Ei au ajuns instantaneu după. La 15.45.
Cum era capăt de drum de drac, până o venit Radu io am căzut de două ori în noroi încercând să pun pe picioare roţile bicicletei. A treia căzătură n-a mai avut loc deoarece am renunţat la idee şi am proptit biciclomobilul de-un gard. Apoi m-am uitat senin la maşinoaiele ălea mari de cară pietriş şi asfalt pe drumuri. Că DJ 666 e în plină modernizare, cică. Creştea inima în mine când vedeam şoferii cum muncesc cu drag în folosul patriei şi se uită urât la mine că le încurcam circulaţia...
Debarcarea întârziaţilor a fost extrem de rapidă şi eficientă. La 16.14 Radu izbândise deja în lupta cu două beri reci. Bine, între timp mi-o repus şi mie pe linia de plutire bicicleta, o refăcut din bucăţi bicicleta Alinei, a pupat-o pe Clau de trei ori şi o aranjat bagajele cum trebuie. Aşa că, după câteva secunde de efuziune sentimentală între Clau şi tati ei, am plecat cu elan din Merişor pe „drumul dracului”. Fix la 16.15... La 16.25 făceam primul popas de hidratare, în timp ce maşinoaiele portocalii (bineeee, erau şi unele de-un albastru indefinit) treceau pe lângă noi cu şoferi care rânjeau. Cinci minute pauză, apoi iar zece minute de pedalat. Apoi... cam încă 10 minute de împins la ţoacle, până la al doilea popas. Bine, în afară de Radu, care pedala nonşalant pe lângă noi.
De aici înainte şirul popasurilor s-a pierdut. Pentru că s-au succedat cu repeziciune. Dar să fim înţeleşi: nu (doar) din cauza pantei şi a pistei de rulare. Lumea vedea brusc tot felul de izvoare şi pârâiaşe exact unde era panta mai dură; cele mai faine cadre de imortalizat cu aparatele foto erau cam la mijlocul pantelor; zmeura creştea haotic, taman unde se aşteptau mai puţin fetele şi mai că le făcea să intre cu bicicletele în tufe; bolovani mari şi zgrunţuroşi răsăreau brusc şi diabolic direct în faţa roţilor; Radu, care zburda la deal cu ţoacla lui Bogdan, s-o oprit să-şi regleze vitezometru... Aşa că, am ajuns într-un final în pas. În culme. În şa. Cum vreţi să-i ziceţi.
Acolo era raiul, după mine. Eram în Retezat şi vedeam şi valea Streiului şi valea Jiului, că stăteam cu fundurile direct pe un picior de faţă de deal ce cobora din capul Retezatului. Mă rog, cu ocolişurile şi urcuşurile de rigoare, dar no! După ăilalţi, cică nu. Din cauză că (enumăr): 1) eram pe „drumul dracului”; 2) nu aveam loc de campare ca pe gazonul de pe Arena Naţională deoarece buruienile din jur nu erau cosite; 3) bătea vântul rău; 4) fiind zmeură, riscau fetele care haliseră aşa ceva să devină infidele şi să le pupe ursu’; 5) nişte stâlpi de înaltă tensiune îşi zumzăiau cablurile fix pe deasupra; 6) norii păreau teribili de ameninţători din toate părţile pe care le zăream. Cred că oamenii or mai avut şi alte argumente, dar nu mi le-or mai zis, ca să nu mă umilească.
Trist şi abătut, am acceptat să mergem mai departe, nu înainte de a le atrage atenţia că locuri de campare mai faine şi libere ca ăla n-o să găsim... I-am lăsat să plece înainte, ca să-mi pot şterge lacrimile în voie... După cinci minute i-am ajuns, că se împotmoliseră în primele noroaie serioase, nu ca şi caricaturile de nămoluri prin care merseserăm până atunci. Mi-am şters iarăşi lacrimile. De data asta de râs. Şi le-am făcut poze cum mergeau prin nămol. Parcă eram la un fel de Techirghiol în pantă. Cel mai tare moment a fost când, într-o curbă la 90 de grade (posibil şi Celsius, că fierbea sângele în noi de la atâta efort), în timp ce noi coboram pe lângă biciclete împingând de ele prin noroaie, un nene urca cu un fel de maşină hibrid, cu remorcă după ea, prin mlaştina aia puturoasă numită DJ 666!!!
No! Şi într-un final, după multă coborâre, am ajuns în Dealu Babii. Ăştia ai mei mai că voiau să se mai ducă, că-i prinsese febra coborârii. Cred că-i muşcase un fel de ţânţar local. S-ar fi dus să campeze direct în centrul ditamai municipiului Vulcan. Dar i-am oprit. Am zis stop, că doar parcursesem 4,9 km în 3,5 ore. Era suficient. Şi m-am dat jos de pe bicicletă, că tocmai văzuzem o grădină propice pentru înnoptat. Am bătut într-o poartă şi, după ce-am scpăat de-o bestie de câine în vârstă de vreo două luni jumate, am ajuns să vorbesc cu stăpânii. Stăpânii câinelui, nu ai grădinei. Până ce-am ajuns să negociez la sânge şi să jur pe roşu că suntem oameni buni, n-am avut ce discuta. Apoi, gata, i-am cucerit. Ne-am pus corturile şi ne pregăteam de înnoptare. Fetele erau fericite. Alexandru la fel. Eu şi Radu nu. Că l-am întrebat pe nea Tibi, vecinu’ de peste drum cum ar veni, dacă e vreun magazin în sat. O zis că nu... Aşa că am beut ălea două beri calde cărate cu noi de câteva zile din Cheile Cernei (Cerna de Hunedoara!!!) şi ne-am resemnat cu idea că viaţa e naşpa, la munte, ca ciclist însetat, în România... Ce m-a consolat era faptul că dormeam, relativ şi asta, cu-un picior în Retezat!
(va urma)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu