2014/08/30

Jurnal (aproximativ) de tată responsabil (5)



27 august. Aseară am plecat cu îngerul la cumpărături. Bine, ideea era să facem doar o cumpărătură, că aveam sponsorul după noi: bună-sa. Care era tare nemulţumită de modul de funcţionare al aspiratorului nostru şi a declarat până şi în faţa venicilor de bloc că ea cu un aspirator care nu mai aspiră praful nu mai face gimnastică de-a lungul covoarelor. Aşa că ne-am dus să cumpărăm aspirator. De ăla ieftin, că n-avem bani de aruncat pe praful de pe covoare pentru mofturile bună-sii. După calculele bugetare făcute de Dica Rely, preţul maximal trebuie să fie sub 150 de lei, adică să prindem şi noi o reducere. Ceva cât de cât, acolo! Mihnea era să facă autocombustie de nerăbdare. Că se gândea îngeru’ în gândul lui, până la urmă expus şi nouă, că-l procopseşte bună-sa şi pe el cu o jucărie, nu numai pe mine cu un aspirator...
Am plecat direct la Caufland, că restul buticurilor de vând aspiratoare, gen Practicăr, Metru sau Oşean ne erau cam peste mână. Mai ales că ne-am dus trei oameni cu o bicicletă. Ştiu că sună cam a proză umoristică engleză, dar e adevărul adevărat: Mihnea pedala voios şi vârtos, io alergam în urma lui, nervos, iar bună-sa gâfâia şi-o treceau năduleşile urmărindu-ne mai mult cu privirea, la o temperatură ce bătea spre 40 de grade.
La Caufland, tanti de la intrare îi zice la Dica că îs aspiratoare. Şi-i spune şi preţul. Bună-sa fericită zice că gata, intrăm să cumpărăm, că oamenii ceia aveau lichidatoare de praf cu numai 129 de lei. Am intrat. Aveau de toate. Inclusiv lubeniţe. Care i-au sărit în ochi îngerului încă de cum a păşit în magazin. Am zis să mergem prima data la raionul de aspiratoare să vedem dacă au, după care urma să ne întoarcem după pepenii ăia. Aveau aspiratoare oamenii. Normal. Numai că nu cu 129, ci cu 229. Lei. Din cauza mini-maratonului prin zăpuşală, bună-sa se pare că-şi pierduse o parte din calităţile auditive. Aşa că am dat la o parte toţi oamenii din faţa unei case de marcat şi am plecat prine arşiţă spre Practicăr, fără aspirator şi fără lubeniţă.
La Practicăr n-am mai intrat. Noi. Adică io şi îngerul. S-o dus numai bună-sa înăuntru. Cred că motivul adevărat era să steie câteva minute la răcoare. Noi am stat afară, unde erau expuse  tot felul de jucării prăfuite, sparte, stricate şi ciobite, pe care Mihnea le-ar fi luat acasă să le cureţe şi să le repare, bănuiesc că doar dintr-un sentiment de caritate dus la extrem. După ce Dica a ieşit afară, răcorită, am mers şi la Oşean. Pe drumul scurt dintre cele două mega-buticuri, la înger i-o venit o idee...
- Dicaaaaa, dacă nu găsesti aspirator, nu-i nimic... Posi să-mi cumperi mie o szucărie!!!
...Din păcate pentru înger, la Oşean am găsit ce-am căutat...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu