2014/08/27

Jurnal (aproximativ) de tată responsabil (4)

25 august. Aseară o venit bună-sa de la Orăştie la noi, la Deva. Să-i caute îngerului în coarne, să ne facă un pic de curăţenie prin casă, să-l răsfeţe, să-l pupe, să-l alinte, să-i facă toate poftele, să-mi calce mie nişte bulendre, să-i cumpere lui jucării şi tot felul de prostii de la alimentara din colţ. Normal, îngeru’ – cum doar ştiţi că e bandit – a profitat. O lăsat-o pe bună-sa fără jumătate din pensia lu’ bună-su!!! Apropo, bună-su nu ştie! Încă!
Când dăm să ne punem şi noi la somn, bună-sa începe să negocieze cu îngerul ca să doarmă amândoi. Îngerul acceptă, oarecum. Cu o condiţie. Să organizeze el un concurs, în care tot el face şi pe juriul, şi cine adună mai multe puncte câştigă. Iar marele premiu e o noapte de dormit lângă înger. Io vroiam să pierd, că eram sătul să-l tot ridic noaptea de pe lângă uşa dulapului unde se rostogoleşte când pică din pat. Voiam să dorm liniştit.
El nimic, organizează concursul. Adică o început să ne pună nişte întrebări şi noi doi (io şi bună-sa) a trebuit să răspundem. Îngerul ne puncta în funcţie de răspunsuri. Io tăceam sau răspundeam aiurea, bună-sa zicea răspunsurile la fix. Habar n-am cum (că mă uitam la fotbal), dar la un moment dat era la egalitate. 30 la 30.
- Ultima întrebare! zice îngerul. Sine câstigă, doarme cu mine!
Bună-sa deja bătea din palme de fericre. Se şi închipuia sforâind lângă el. La care banditul pune o întrebare aiuritoare. Bună-sa bâjbâie un răspuns, io rămân cu gura căscată. Că tocmai spuneau la ştiri că Steaua a pierdut acasă meciul cu Ceahlăul Piatra-Neamţ! La care Mihnea zice:
- Dica, îmi pare rău, ai răspuns gresit! Ai szero puncte. Tati meu, pentru că n-ai szis nimic, ai un punct!
O rămas şi bună-sa cu gura căscată. Finalul a fost pe măsură:
- Tati meu, ai câstigat. Si dormi cu mine!!! Noapte bună, Dica!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu